Klachtenregeling

Tijdens uw hulpverleningsproces of begeleiding kan er iets mis gaan. Indien u, naar uw oordeel, onzorgvuldig of verkeerd bent geholpen of begeleid dan kunt u een klacht indienen.

1. Hoe u een klacht moet indienen.

We vinden het belangrijk dat we dat u eerst zelf probeert om uw ongenoegen rechtstreeks te uiten bij uw hulpverlener of begeleider. Want misschien berust uw klacht op ongenoegen, op een misverstand of heeft u uw hulpverlener of begeleider niet goed begrepen. Andersom kan natuurlijk ook dat de hulpverlener of begeleider u niet goed begrepen heeft.

2. Wat u met een klacht kunt bereiken.

Als het niet lukt om te komen tot een gezamenlijke oplossing te komen kunt u ervoor kiezen om een klacht in te dienen via de NFG. U kunt hiervoor terecht op de volgende website: https://www.de-nfg.nl/niet-tevreden-over-je-hulpverlener.html of u kunt uw klacht schriftelijk voorleggen aan:

 

Nederlandse Federatie Gezondheidszorg

Afdeling Registratie en Tuchtrecht-Instituut

Postbus 75

9430 AB Westerbork